Δύο βασικά ζητήματα απασχολούν συνήθως όποιον αναζητά υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης: πρώτον, ποιο είναι το σωστό μέρος για την αντιμετώπιση του θέματος υγείας και, δεύτερον, τι καλύπτεται από το ασφαλιστικό συμβόλαιο.
Σίγουρα, η αναζήτηση των απαντήσεων την τελευταία στιγμή, όταν η ασθένεια έχει εκδηλωθεί ή συμβαίνει ένα επείγον περιστατικό, δεν είναι η σώφρων επιλογή. Έτσι, είναι καλό οι ασφαλισμένοι να γνωρίζουν εκ των προτέρων το δίκτυο υγείας και τις παροχές που τους προσφέρει το συμβόλαιο. Στην περίπτωση των ετησίως ανανεούμενων προγραμμάτων ασφάλισης υγείας, ο ασφαλισμένος θα ενημερωθεί λεπτομερώς σχετικά με τις εκπτώσεις, τις αλλαγές στους όρους, το ύψος συμμετοχής, τα ανώτατα όρια κάλυψης, τι καλύπτεται εντός και εκτός συμβεβλημένου δικτύου και άλλες σημαντικές πληροφορίες.
Ωστόσο, σημειώνουν οι έμπειροι ασφαλιστικοί σύμβουλοι, οι ασφαλισμένοι δεν θα πρέπει να μείνουν μόνο στους όρους και τις προϋποθέσεις των συμβολαίων τους αλλά να κατανοήσουν και τη σημασία της σωστής περίθαλψης για κάθε περίπτωση, καθώς θα επηρεάσει το ποσό που καταβάλλουν, τον χρόνο αναμονής και τη θεραπεία που λαμβάνουν. Το κόστος καθορίζεται συνήθως με βάση τον τύπο της εγκατάστασης υπηρεσιών υγείας και έτσι π.χ. η παροχή πρωτοβάθμιας περίθαλψης έχει χαμηλότερο συνήθως κόστος συγκριτικά με το τμήμα επειγόντων περιστατικών. Η κατανόηση λοιπόν των επιλογών του παρόχου και της κάλυψης υγειονομικής περίθαλψης μπορεί να συμβάλει στη σωστή πρόληψη και φροντίδα της υγείας, τόσο σε περιπτώσεις ρουτίνας όσο και σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ειδήμονες συμβουλεύουν να επικοινωνήσετε με τον ασφαλιστικό σας πάροχο και να ενημερωθείτε για τη δυνατότητα τηλεϊατρικών υπηρεσιών. Μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αναπτύξει εφαρμογές (apps) για πλήθος ιατρικών υπηρεσιών εξ αποστάσεως, με τις οποίες ο ασφαλισμένος μπορεί να έχει εύκολο και γρήγορο έλεγχο ανησυχητικών συμπτωμάτων ανά πάσα στιγμή για την παροχή μια πρώτης εκτίμησης της κατάστασης υγείας του.
Έπειτα, μέσω τηλεφωνικών γραμμών ή και βιντεοκλήσεων, οι ασφαλισμένοι μπορούν να λάβουν επιπλέον συμβουλές ή καθοδήγηση από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό, μέσω chat ή τηλεφώνου, είτε να έρθουν σε επικοινωνία με γιατρό μέσω βιντεοκλήσης για άμεση ιατρική βοήθεια, ψηφιακό ραντεβού και τηλεσυνεδρίες με γιατρούς, αυτόματο έλεγχο και πρώτη εκτίμηση συμπτωμάτων
Όπως καταλήγουν οι ειδικοί επί των ασφαλίσεων υγείας, αξιοποιήστε τις παροχές του συμβολαίου καθώς και τα προνόμια που δίνουν οι εταιρείες στους ασφαλισμένους με τον σωστό τρόπο. Έτσι, την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να πραγματοποιήσετε π.χ. μια εξέταση ρουτίνας, δε θα βρεθείτε στη δυσάρεστη θέση να ανακαλύψετε εκ των υστέρων ότι μπορεί να ισχύουν όρια και περιορισμοί ή εξαιρέσεις.