Sponsored Content
Πόσα γνωρίζουμε σήμερα για την παχυσαρκία; Ξέρουμε ότι οι ρίζες της απλώνονται βαθιά πίσω στο χρόνο, φτάσαμε όμως στο 1980 και 1990 για να αναγνωριστεί πρώτη φορά ως μείζον ζήτημα υγείας που αυξάνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου και διαβήτη. Οι επιστήμονες συμφωνούν ότι για την εμφάνισή της ευθύνονται ο τρόπος ζωής, τα γονίδια, η κοινωνικοοικονομική κατάσταση και η ψυχική υγεία μεταξύ άλλων. Τα επίσημα δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι πρόκειται για σύγχρονη επιδημία.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), το 2022 1 στους 8 ανθρώπους παγκοσμίως ήταν στο φάσμα της παχυσαρκίας· περισσότερα από 390 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι ηλικίας 5-19 ετών ήταν υπέρβαρα, εκ των οποίων τα 160 εκατομμύρια με παχυσαρκία. Το πρόβλημα συνοψίζεται στην εικόνα της Ελλάδας: η παχυσαρκία και υπερβαρότητα αφορούν 4 στα 10 παιδιά 2-14 ετών και 6 στους 10 ενήλικες, με δημόσιο κόστος 4 δις ευρώ τον χρόνο ή 1.400 έως 15.000 ευρώ κατ’ άτομο.
Με την εθνική Δράση για την αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας στην Ελλάδα «action4obesity», το Υπουργείο Υγείας θέτει στόχο τη μείωση του επιπολασμού της νόσου σε παιδιά ηλικίας 2 έως 14 ετών από 37,5% το 2019 σε 24,5% το 2025, μέσα από δραστηριότητες και υπηρεσίες για τα ίδια όσο και τους γονείς.
Ο δρόμος για τη νίκη δεν θα είναι εύκολος. Γι’ αυτό είναι εξαιρετικά σημαντική η συμβολή της βιομηχανίας τροφίμων, μέσα από προϊόντα και δράσεις που συμβάλλουν στην υιοθέτηση καλύτερων διατροφικών συνηθειών.
Η ΔΕΛΤΑ σύμμαχος στην προώθηση της καλής διατροφής με την καινοτομία στο επίκεντρο
Η ιστορική εταιρεία τροφίμων, μέσα από ένα ολοκληρωμένο πλέγμα δράσεων, συνεισφέρει ενεργά στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας μέσω της διατροφής. Χάρη στη βαθιά γνώση των ανθρώπων της και την κουλτούρα καινοτομίας, καταφέρνει με πρωτοπόρα προϊόντα, που συνδυάζουν ποιότητα και γεύση, να προαγάγει το ευ ζην της μεσογειακής διατροφής όχι μόνο στα ελληνικά σπίτια, αλλά και στο εξωτερικό.
Οι άνθρωποι της ΔΕΛΤΑ, με χρήση σύγχρονων τεχνικών fast prototyping και μεθοδολογιών lean innovation δοκιμάζουν γρήγορα και σε πραγματικές συνθήκες νέες καινοτόμες ιδέες για προϊόντα υψηλής ποιότητας και διατροφικής αξίας τα οποία διατίθενται στους καταναλωτές μετά από την εφαρμογή αυστηρών ελέγχων και διαδικασιών. Με τον τρόπο αυτό, κατάφεραν τα δύο τελευταία χρόνια:
- να μειώσουν μέχρι και 30% την περιεκτικότητα σε σάκχαρα στα βρεφικά και παιδικά προϊόντα Advance και Smart,
- να δημιουργήσουν νέες συνταγές βρεφικών προϊόντων Advance μόνο με φυσικά σάκχαρα από φρούτα και δημητριακά,
- να αναπτύξουν επιδόρπια γάλακτος και γιαουρτιού Vitaline για ενήλικες, πλούσια σε πρωτεΐνη, χαμηλά σε λιπαρά, χωρίς ζάχαρη.
Παράλληλα, η ομάδα Έρευνας & Ανάπτυξης της ΔΕΛΤΑ:
- διασφάλισε ότι πάνω από το 75% των φυτικών ροφημάτων, χυμών και τσαγιών που παράγει δεν περιέχει πρόσθετα σάκχαρα,
- δημιούργησε δύο νέους φυσικούς, λειτουργικούς (functional) χυμούς Life με ποικιλία φρούτων και μπαχαρικών, πλούσιους σε βιταμίνες και θρεπτικά στοιχεία, ώστε να προσφέρουν ενέργεια και ευεξία, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος
- λάνσαρε τη σειρά Vitaline Puddings, που βραβεύτηκε ως «Προϊόν της Χρονιάς» για το 2024, πιο πρόσφατα τις νέες Vitaline Mousses συνδυάζοντας γεύση και θρεπτικά συστατικά, και τα νέα φυτικά ροφήματα Δέλτα Super Mixes με βρώμη και φυσικούς χυμούς φρούτων, χωρίς προσθήκη ζάχαρης και γλυκαντικών, που έλαβαν βραβείο Superior Taste Award 2024 από το International Taste Institute.
Σωστή ενημέρωση και συνεργασία τα «κλειδιά» της επιτυχίας
Η ΔΕΛΤΑ, με στόχο τη διαρκή προώθηση της ποιοτικής, ασφαλούς, προσβάσιμης και απολαυστικής για όλους διατροφής, αναπτύσσει επιπλέον υποστηρικτικές δράσεις για την υιοθέτηση καλών διατροφικών συνηθειών, εδραιώνοντας τον ρόλο της ως σύμμαχος της εθνικής προσπάθειας για το τέλος της επιδημίας παχυσαρκίας στη χώρα.
Στρατηγική Συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Διαιτολόγων – Διατροφολόγων
Με κύριο στόχο να ενισχύσουν τη συμβολή της καλής διατροφής στην επίτευξη των εθνικών στόχων δημόσιας υγείας, ΔΕΛΤΑ και ΠΣΔΔ υπέγραψαν στο πλαίσιο του9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ένα τριετές μνημόνιο συνεργασίας που περιλαμβάνει δράσεις σε τρία επίπεδα:
- Εφαρμοσμένη έρευνα, με στόχο την βέλτιστη αξιοποίηση επιστημονικής γνώσης, καινοτόμων συστατικών τροφίμων και νέων τεχνολογιών για την ικανοποίηση των διατροφικών αναγκών συγκεκριμένων ομάδων πληθυσμού, μέσα από την πρακτική εξάσκηση αποφοίτων και τελειόφοιτων επιστημόνων διατροφής & διαιτολογίας σε θέματα τροφίμων στη Διεύθυνση Έρευνας & Ανάπτυξης της ΔΕΛΤΑ.
- Εκπαίδευση των μελών του ΠΣΔΔ, σε θέματα διατροφικής καινοτομίας, αποτελεσματικής επικοινωνίας και δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων, με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων τους.
- Διοργάνωση κοινών δράσεων, με στόχο να αναδειχθούν τα πολλαπλά οφέλη της καλής διατροφής στην υγεία των ανθρώπων, την προστασία του περιβάλλοντος, την ανάπτυξη της οικονομίας και την ενίσχυση της απασχόλησης.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ΔΕΛΤΑ οι επαγγελματίες διαιτολόγοι και διατροφολόγοι αποτελούν πολύτιμους συμμάχους στην προσπάθεια των καταναλωτών να υιοθετήσουν καλύτερες διατροφικές συνήθειες.
Σωστές διατροφικές επιλογές από μικρή ηλικία
Οι καλές διατροφικές συνήθειες μαθαίνονται από την παιδική ηλικία, ιδίως όταν διδάσκονται με δημιουργικό και ευχάριστο τρόπο. Αυτό ήταν το σκεπτικό πίσω από το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης σε θέματα διατροφής και σπατάλης τροφίμων για παιδιά ηλικίας 4-6 ετών, που ανέπτυξε η ΔΕΛΤΑ σε συνεργασία με την πλατφόρμα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων TheWhyCommunity.
Το πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί για παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία με στόχο τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου τα παιδιά μπορούν να εξερευνήσουν, να μάθουν και να ανακαλύψουν την αξία και τα οφέλη της καλής διατροφής και της φροντίδας του περιβάλλοντος, προετοιμάζοντας τα για ένα υγιές και βιώσιμο μέλλον.
Ξεπερνώντας προφανή και λιγότερο προφανή εμπόδια στο δρόμο για μια Καλή Διατροφή
Με σκοπό την ανάδειξη της καλής διατροφής ως ένα εύκολο, ρεαλιστικό και απολαυστικό τρόπο ζωής, όπου όλα χωράνε στο πιάτο μας, οι άνθρωποι της ΔΕΛΤΑ δημιούργησαν από κοινού με το pod.gr τη σειρά podcast “GoodFoodforThought”.
Μέσα από ιστορίες της καθημερινότητας, χιούμορ και επιστημονικά δεδομένα, η δημοσιογράφος Νίκη Λυμπεράκη και οι καλεσμένοι της συζητούν για όλα όσα απασχολούν γύρω από τη διατροφή όπως «Καλή διατροφή ίσον δίαιτα; Υπάρχουν καλές και κακές τροφές; Τι ρόλο παίζει η ψυχολογία και τα social media στις διατροφικές επιλογές που κάνουμε; Πώς μιλάμε στα παιδιά μας για το φαγητό; Ποιοι είναι οι πιο διαδεδομένοι μύθοι γύρω από θέματα διατροφής;».
Τα παραπάνω και πολλά ακόμη ερωτήματα αποτελούν τη βάση έξι απολαυστικών επεισοδίων, που βοηθούν να ανακαλύψουμε το δρόμο για την καλή διατροφή, ξεπερνώντας εμπόδια, στερεότυπα και μύθους.
Η βιομηχανία τροφίμων μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας
Η καλή διατροφή αποτελεί θεμέλιο για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας και η βιομηχανία τροφίμων κατέχει τον κρίσιμο ρόλο της προώθησής της με την προσφορά υγιεινών επιλογών, την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και τη διαρκή συνεργασία με την επιστημονική κοινότητα και την πολιτεία. Μέσα από τη δημιουργία νέων προϊόντων με βελτιωμένο διατροφικό προφίλ και την αναδιαμόρφωση όσων κυκλοφορούν ήδη ώστε να γίνουν πιο θρεπτικά, μπορεί να φέρει θετικές αλλαγές στις διατροφικές επιλογές των καταναλωτών, συνεισφέροντας έτσι στη βελτίωση της δημόσιας υγείας και στην ευημερία της κοινωνίας.