Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και ξεκινά σταδιακά ο σχεδιασμός των εορταστικών τραπεζιών. Ενδιαφέρουσες γεύσεις και φανταχτεροί στολισμοί βρίσκονται στο μενού όσων επιθυμούν να εντυπωσιάσουν ως οικοδεσπότες. Κι ενώ οι περισσότεροι θα σκεφτούν να χρησιμοποιήσουν τα γιορτινά χρώματα, όπως το πράσινο και το κόκκινο, οι ειδικοί τους συμβουλεύουν να το ξανασκεφτούν.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Portsmouth εξέτασαν την επίδραση της αντίληψης του χρώματος σε «εύκολους» και «δύσκολους» καταναλωτές. Η επιστημονική ομάδα διάλεξε, συγκεκριμένα, 50 συμμετέχοντες, μετρώντας το κατά πόσο ήταν δεκτικοί ή όχι στη δοκιμή νέων γεύσεων. Από τη μέτρηση αυτή κατατάχθηκαν σε «εύκολους» και «δύσκολους» καταναλωτές και χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Στη συνέχεια, ανατέθηκε στις δύο ομάδες να δοκιμάσουν τσιπς της ίδιας μάρκας με αλάτι και ξύδι, τα οποία τοποθετήθηκαν σε τρία διαφορετικά μπολ: Ένα άσπρο, ένα μπλε κι ένα κόκκινο.
Τα αποτελέσματα αυτής της ανάλυσης έδειξαν ότι οι «δύσκολοι» καταναλωτές επηρεάστηκαν από το χρώμα του σκεύους τόσο ως προς την αξιολόγηση της αλμυρότητας, όσο και ως προς την επιθυμία τους να καταναλώσουν το σνακ. Ειδικότερα, αυτοί οι συμμετέχοντες έκριναν ότι το σνακ που βρισκόταν στο μπλε και το κόκκινο μπολ ήταν πιο αλμυρό, συγκριτικά με αυτό που βρισκόταν στο λευκό μπολ. Οι ερευνητές διαπίστωσαν, επιπροσθέτως, ότι το σνακ που υπήρχε στο κόκκινο μπολ ήταν λιγότερο δελεαστικό για τους συμμετέχοντες.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα στο Food Quality and Preference, η επιστημονική ομάδα έγραψε ότι «οι επιλεκτικοί καταναλωτές συνήθως τρώνε λιγότερο φαγητό και αποφεύγουν τρόφιμα επικίνδυνα για την υγεία, όπως αυτά που είναι ανεπαρκή σε θρεπτικές ουσίες ή σχετίζονται με τον κίνδυνο ασθενειών. Είναι επομένως σημαντικό να κατανοήσουμε τους λόγους που πυροδοτούν αυτή την έντονη επιλεκτικότητα στο φαγητό. Τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης εντόπισαν ότι το χρώμα του μπολ έπαιξε ρόλο στον τρόπο που αντιλήφθηκαν οι επιλεκτικοί συμμετέχοντες το βαθμό αλμυρότητας του σνακ, καθώς και στο κατά πόσο τους φαινόταν δελεαστικό να το καταναλώσουν».
Οι επιστήμονες ισχυρίζονται, επίσης, ότι η αποστασιοποίηση από το κόκκινο μπορεί να σχετίζεται με το γεγονός ότι αυτό το χρώμα έχει συνδεθεί με αρνητικές έννοιες, όπως ο κίνδυνος.
Οι μελετητές σχολιάζουν ότι καθώς τόσο οι ίδιοι οι επιλεκτικοί καταναλωτές, όσο και οι οικογένειές τους δυσκολεύονται συχνά με τα… ιδιαίτερα γούστα τους στο φαγητό, αυτή η μελέτη μπορεί να βοηθήσει στην εξεύρεση λύσεων που σχετίζονται με την αλλαγή του χρώματος σκευών, η οποία μπορεί να επηρεάσει την κατανάλωση.
Διαβάστε ακόμη:
Τρώτε αργά το βράδυ; Τι αλλάζει στις καύσεις και την αποθήκευση λίπους – Έρευνα απαντά
Φαγητό: Πόσες φορές είναι ασφαλές να το ξαναζεστάνουμε – Χρήσιμα tips
Υπνηλία: Γιατί νυστάζουμε μετά το φαγητό; – 2 κινήσεις SOS για να μην συμβαίνει