Ο κίνδυνος που προκύπτει από τις εξαιρέσεις στα ασφαλιστήρια συμβόλαια Υγείας αποτελεί μια απρόσμενη δυσάρεστη εμπειρία για τους ασφαλισμένους που δεν έχουν λάβει επαρκή και λεπτομερή ενημέρωση από τους ασφαλιστές τους. Αυτός είναι και ο λόγος που διαμορφώνεται μια λανθασμένη φήμη για τα ασφαλιστικά προγράμματα Υγείας, η οποία αποτρέπει κάποιους πολίτες από το να αναγνωρίσουν την πραγματική αξία τους.

Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια περιλαμβάνουν τις αποκαλούμενες «εξαιρέσεις», δηλαδή τους όρους που περιγράφουν με σαφήνεια ποιες περιπτώσεις δεν καλύπτονται από την ασφαλιστική κάλυψη. Ωστόσο, υπάρχουν και περιπτώσεις που, χωρίς να αναφέρονται ως επίσημες εξαιρέσεις, τελικά δεν καλύπτονται. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση ενός ναυτικού που εργάζεται σε πλοίο. Παρόλο που μπορεί να έχει συνάψει ασφαλιστικό πρόγραμμα Υγείας, αυτό δεν τον καλύπτει όσο βρίσκεται εν πλω. Αντίθετα, η κάλυψη ισχύει όταν ο ναυτικός βρίσκεται στη στεριά, είτε στη χώρα του είτε σε οποιαδήποτε άλλη χώρα όπου μπορεί να ταξιδεύει, είτε για επαγγελματικούς λόγους είτε για αναψυχή, και χρειάζεται ιατρική ή νοσοκομειακή φροντίδα.

Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι ένας τουρίστας και ένας ναυτικός βρίσκονται και οι δύο στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας και χρειαστούν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Ο τουρίστας είναι καλυμμένος από το ασφαλιστήριο συμβόλαιό του, ενώ ο ναυτικός, παρόλο που επίσης βρίσκεται στο Ρότερνταμ, δεν καλύπτεται λόγω της ιδιότητάς του ως εργαζόμενος σε πλοίο. Η διάκριση αυτή, αν και δεν είναι προφανής στον ασφαλισμένο, υφίσταται στην ερμηνεία της ασφαλιστικής εταιρείας, κάτι που μπορεί να δημιουργήσει σύγχυση και προβλήματα στον ασφαλισμένο.

Έτσι, ένας ναυτικός που θεωρεί ότι το ασφαλιστικό του συμβόλαιο τον καλύπτει, μπορεί να βρεθεί ακάλυπτος αν χρειαστεί ιατρική φροντίδα στο εξωτερικό ενώ βρίσκεται σε επαγγελματικό ταξίδι. Αντίθετα, αν ο ίδιος άνθρωπος είχε πάει εκδρομή στην ίδια πόλη, θα ήταν καλυμμένος. Παρόμοιες «κρυφές» εξαιρέσεις μπορεί να υφίστανται και για άλλες κατηγορίες ασφαλισμένων.

Για το λόγο αυτό, η μόνη αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης είναι ο ίδιος ο ασφαλιστής ή ένα επίσημο έγγραφο από την ασφαλιστική εταιρεία που να απαντά σε συγκεκριμένες ερωτήσεις του ασφαλισμένου. Ο ασφαλισμένος οφείλει να ζητά λεπτομέρειες για κάθε πιθανή εξαίρεση ώστε να γνωρίζει με ακρίβεια τι καλύπτει και τι όχι το ασφαλιστήριό του.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι περιπτώσεις αυτές δεν αποτελούν τον κανόνα και δεν μειώνουν την αξία των ασφαλιστικών προγραμμάτων υγείας. Ωστόσο, επισημαίνεται η ανάγκη οι ασφαλισμένοι να ζητούν πληροφόρηση πριν από κάθε βήμα, προκειμένου να διασφαλίσουν την προστασία και τη σιγουριά που αναμένουν από το συμβόλαιό τους.

Διαβάστε επίσης:

Τα μυστικά των εξαιρέσεων στα ασφαλιστικά συμβόλαια – Τι πρέπει να ξέρετε

Θέλω τον γιατρό μου, με καλύπτει το ασφαλιστήριο υγείας; Όλες οι απαντήσεις

Ασφαλιστήριο: Τι να προσέξετε πριν υπογράψετε – Τρεις όροι «κλειδιά» που δεν πρέπει να αγνοήσετε