Οι γραμμές βοήθειας ή οι γραμμές υγείας είναι τα τηλεφωνικά κέντρα επικοινωνίας των ασφαλιστικών εταιριών για όλους τους ασφαλισμένους με συμβόλαια υγείας σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα.
Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες διαθέτουν γραμμές υγείας αναλόγως με το πρόγραμμα που ο ασφαλισμένος κατέχει σε πρωτοβάθμια ή και σε δευτεροβάθμια περίθαλψη.
Σχετικά με την πρωτοβάθμια περίθαλψη παρέχουν πληροφορίες για καλύψεις του προγράμματος και τις διαδικασίες που χρειάζονται για να αξιοποιηθούν πλήρως.
Οι γραμμές υγείας είναι υπεύθυνες για την ενημέρωση σχετικά με το δίκτυο των συνεργαζόμενων ιατρών, διαγνωστικών κέντρων και συμβεβλημένων νοσηλευτικών ιδρυμάτων σε ολόκληρη την Ελλάδα.
Αναλαμβάνουν παράλληλα, να ορίσουν ραντεβού για διαγνωστικές εξετάσεις, ετήσια check up και εξειδικευμένες υπηρεσίες πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Παρέχουν πληροφορίες για επιπλέον παροχές και εκπτώσεις σε περιπτώσεις που κάποιος ασφαλισμένος θέλει να επωφεληθεί από επισκέψεις σε οδοντίατρο, φυσικοθεραπευτή, διατροφολόγο, ακόμη και σε ψυχολόγο.
Οι γραμμές βοήθειας είναι επιφορτισμένες στο να υπενθυμίσουν στους ασφαλισμένους πως σε περιπτώσεις διαγνωστικών εξετάσεων σε συμβεβλημένα διαγνωστικά κέντρα, η εταιρία μετά την αφαίρεση της συμμετοχής του ασφαλισμένου βάσει συμβολαίου, καλύπτει απευθείας την δαπάνη.
Παράλληλα γυναίκες που διαθέτουν εξωνοσοκομειακό πρόγραμμα, ενημερώνονται πως σε περίπτωση εγκυμοσύνης, τους παρέχεται η δυνατότητα προγεννητικού ελέγχου χωρίς να απαιτείται από εκείνες η καταβολή οιουδήποτε ποσού.
Ασφαλισμένοι που διαθέτουν νοσοκομειακό πρόγραμμα στο συμβόλαιο υγείας τους, λαμβάνουν πληροφορίες από τις γραμμές βοήθειας σχετικά με καλύψεις που αφορούν μια πιθανή νοσοκομειακή περίθαλψη βάσει πάντα του συμβολαίου τους. Είναι επωμισμένες με την ευθύνη να ενημερώνουν τους ασφαλισμένους για δικαιολογητικά που πιθανότατα θα χρειαστούν στη περίπτωση που η προέγκριση νοσηλείας είναι απαραίτητη.
Σε εξαιρετικά επείγοντα περιστατικά, οι ασφαλιστικές εταιρίες διαθέτουν τις αντίστοιχες τηλεφωνικές γραμμές, στις οποίες ο ασφαλισμένος μπορεί να απευθύνεται για να λάβει οδηγίες ώστε άμεσα να βρεθεί σε υγειονομική μονάδα. Λόγου χάριν, αν ο ασφαλισμένος βρίσκεται σε απομακρυσμένη περιοχή, θα του δοθούν κατευθύνσεις από το συντονιστικό κέντρο της ασφαλιστικής εταιρίας ώστε να πραγματοποιηθεί μια επείγουσα αεροδιακομιδή.
Τελευταία όλο και περισσότερες ασφαλιστικές εταιρίες διαθέτουν τηλεφωνικές γραμμές εξυπηρέτησης και βοήθειας για όσους ταξιδεύουν και εκτός Ελλάδος. Σκοπός είναι ο ασφαλισμένος να αισθάνεται ασφάλεια και σιγουριά στην περίπτωση που προκύψει κάτι αιφνίδιο ή απρόοπτο με την υγεία του, κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού. Από αυτές τις γραμμές δίνεται υποστήριξη όπως ιατρικές συμβουλές, έκτακτη ιατρική μεταφορά, ακόμη και επαναπατρισμό αν κριθεί αναγκαίο.
Σε κάθε περίπτωση ο ρόλος των γραμμών εξυπηρέτησης είναι καθοριστικής σημασίας. Πίσω από αυτές βρίσκεται προσωπικό άρτια εκπαιδευμένο και με τεράστια εμπειρία. Διαθέτουν την ικανότητα να πληροφορήσουν τους ασφαλισμένους για καθετί και παράλληλα αν παραστεί ανάγκη να τους κατευθύνουν προς την ιδανική λύση και επιλογή βάσει των όρων των συμβολαίων τους.
Διαβάστε επίσης:
Επίδομα Τοκετού – Αποζημίωση: Τι ισχύει στα ασφαλιστήρια υγείας
Ασφαλιστικά πακέτα υγείας: Τι πρέπει να ξέρουμε για τα επιδόματα που παρέχουν
Νοσοκομειακό πρόγραμμα: Πολύτιμες καλύψεις για μια δύσκολη στιγμή