Πρεμιέρα με αυξημένα μέτρα ασφαλείας έκαναν σήμερα τα μεγάλα εμπορικά κέντρα και υποδέχονται το καταναλωτικό κοινό μετά από αρκετούς μήνες που ήταν κλειστά. Οι περισσότεροι πελάτες φαίνεται πως είναι καλά ενημερωμένοι για τον τρόπο των αγορών τους είτε αφορά την παραλαβή απ’ το κατάστημα (click away) είτε την επιτόπια έρευνα αγοράς (click inside). Ο καταναλωτής επίσης θα ενημερώνεται από το κατάστημα ή το εμπορικό κέντρο για τη διάρκεια του ραντεβού του.

Παρά τον άστατο καιρό δεν ήταν λίγοι αυτοί εκείνοι που έσπευσαν στα εμπορικά κέντρα είτε για να ψωνίσουν είτε για να κάνουν έρευνα αγοράς, με τις μεγάλες προσφορές των καταστημάτων να αποτελούν δέλεαρ γαι τους καταναλωτές.

Σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους γίνεται συνεχής απολύμανση, ενώ υπάρχουν συσκευές απολύμανσης χεριών σε όλα τα εμπορικά κέντρα. Αυστηρά είναι τα μέτρα και για τους εργαζόμενους οι οποίοι με τη σειρά τους κάνουν συστάσεις στους επισκέπτες να φορούν τις μάσκες τους και να τηρούν αποστάσεις. Στην είσοδο υπάρχουν θερμικές κάμερες όπου μπορούν να εντοπίσουν πιθανούς φορείς ιών ενεργοποιώντας μηχανισμούς αντιμετώπισης και προστατεύοντας αποτελεσματικά τη δημόσια υγεία.

Δείτε φωτογραφίες: 

IMG_9548
IMG_9547
IMG_9546
IMG_9545
IMG_9544
IMG_9543
IMG_9542
IMG_9566
IMG_9567
IMG_9539
IMG_9540
IMG_9541
IMG_9565
IMG_9564
IMG_9563

Σταμπουλίδης (ΘΕΜΑ 104,6): «Μηδενικές οι παραβάσεις εντός των καταστημάτων» 

Μιλώντας στον ΘΕΜΑ 104,6 ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης τόνισε ότι «οι παραβάσεις εντός των καταστημάτων είναι μηδενικές και τα μέτρα τηρούνται ευλαβικά», ενώ συνεχάρη  τους επιχειρηματίες, τους εργαζόμενους και τους πολίτες που όπως είπε «συμβάλλουν σε αυτό».

Σχετικά με το εάν θα καταργηθεί η αποστολή μηνύματος για τα ψώνια, ο κ. Σταμπουλίδης ανέφερε: «Είναι νωρίς να πούμε για κατάργηση του SMS. Πάμε βήμα – βήμα προκειμένου να μην στείλουμε λάθος μήνυμα ούτε στην κοινωνία ούτε στις επιχειρήσεις. Θεωρούμε ότι αυτή η εβδομάδα που θα διανύσουμε είναι πολύ σημαντική και για τον υγειονομικό χώρο που χρειαζόμαστε. Προφανώς όταν ανοίξει η εστίαση δεν θα υπάρχει υποχρέωση για το SMS».

Τέλος αναφερόμενος στα εμπορικά κέντρα και στη λειτουργία τους, ανέφερε: «Στα μεγάλα εμπορικά κέντρα έχουμε δύο ζώνες ασφαλείας το οποίο δεν υπάρχει στο υπόλοιπο εμπόριο. Στους κοινόχρηστους χώρους υπάρχει ένας περιορισμός 1/10 και το οποίο ελέγχεται καθώς όλα είναι με ελεγχόμενη είσοδο. Υπάρχουν μέτρα που μπορούμε να ελέγξουμε, ελπίζουμε οι επιχειρήσεις να τα τηρήσουν. Το σημαντικό είναι να μην υπάρχει συνωστισμός σε κλειστούς χώρους και αυτό θα το πετύχουμε».

Τα μέτρα που ισχύουν στα εμπορικά καταστήματα 

Στην περίπτωση των εμπορικών κέντρων, εκπτωτικών χωριών, outlets κ.ο.κ. το ραντεβού μπορεί να κλειστεί σε κάποιες περιπτώσεις κεντρικά και σε κάποιες άλλες με το κατάστημα το οποίο θέλει ο καταναλωτής επιθυμεί να επισκεφθεί.

Για παράδειγμα τα Factory Outlet, που από χθες είχαν ενεργοποιήσει ήδη σχετική εφαρμογή στην ιστοσελίδα τους, κλείνει ραντεβού κεντρικά. Κοινώς μπαίνει ο καταναλωτής στην ιστοσελίδα ή χρησιμοποιεί την ειδική τηλεφωνική γραμμή που έχει ενεργοποιηθεί και κλείνει το ραντεβού που επιθυμεί για την είσοδο του στο κατάστημα.

Όπου δεν προβλέπεται κεντρική διαχείριση ο καταναλωτής θα κλείσει ραντεβού με το κατάστημα προορισμού εντός του εμπορικού κέντρου.

Σημειωτέον ότι στα εμπορικά κέντρα και εκπτωτικά χωριά ισχύουν δύο περιορισμοί. Ο πρώτος αφορά τα ίδια τα καταστήματα και προβλέπει 1 πελάτη για κάθε 25 τμ. Ο δεύτερος τους κοινόχρηστους χώρους, όπου ισχύει η αναλογία 1 πελάτης για κάθε 10 τμ

Ο καταναλωτής επίσης θα ενημερώνεται απ’ το κατάστημα ή το εμπορικό κέντρο για τη διάρκεια του ραντεβού του.

Το ραντεβού θα πιστοποιείται είτε μέσω sms είτε μέσω email που θα στέλνεται απ’ το κατάστημα στον καταναλωτή, όπως ακριβώς γίνεται και με τα καταστήματα στους εμπορικούς δρόμους, όπως ισχύει τις τελευταίες εβδομάδες.

Από εκεί και έπειτα ο καταναλωτής για τη μετάβαση του στο ραντεβού θα πρέπει να στείλει sms στο 13032 όπου θα αναγράφει το ονοματεπώνυμο του. Με τη λήψη της έγκρισης αυτομάτως θα έχει τρεις ώρες για τα ψώνια του. Κάθε καταναλωτής μπορεί να λάβει την ημέρα μόνο ένα τέτοιο sms για τη μετακίνηση του σε εμπορικό κατάστημα.

Με αυτό τον τρόπο εξάλλου ο καταναλωτής μπορεί να κινείται και στα υπόλοιπα καταστήματα και πολυκαταστήματα, τα οποία λειτουργούν ήδη με τη μέθοδο του click away και click inside τις τελευταίες εβδομάδες.

Στην περίπτωση δε των πολυκαταστημάτων, όπως τα Attica, τα Notos και τα Hondos, τα ραντεβού κλείνονται κεντρικά είτε μέσω της ιστοσελίδας τους είτε μέσω τηλεφώνου.

Συνήθως τα πολυκαταστήματα δίνουν περιθώριο 30 λεπτών στον καταναλωτή για τις αγορές του προκειμένου να εξυπηρετήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο.

Για τα καταστήματα τροφίμων παντός είδους, από σούπερ μάρκετ και παντοπωλεία ως κρεοπωλεία, μανάβικα, αρτοποιία, τα καταστήματα τηλεφωνίας, επιδιορθώσεων, φαρμακεία κοκ δεν χρειάζεται ραντεβού και γίνεται χρήση του κωδικού 2 στον πενταψήφιο 13033 χωρίς όριο.

Σε ο,τι αφορά τις υπηρεσίες, μετά τα κομμωτήρια και τα κέντρα περιποίησης νυχιών, από σήμερα επαναλειτουργούν και τα κέντρα αισθητικής. Φυσικά με ραντεβού και με υποχρεωτική χρήση μάσκας, όπως εξάλλου και στο λιανεμπόριο.

Στην περίπτωση παρεχόμενων υπηρεσιών δεν απαιτείται sms στο 13032 αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο κωδικός 2 στο 13033.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το ωράριο λειτουργίας, η κυβέρνηση δίνει τη δυνατότητα τόσο στα καταστήματα λιανικής όσο και σε αυτά που παρέχουν υπηρεσίες (κομμωτήρια κτλ) να λειτουργούν απ’ τις 7.00 ως τις 20.30 τις καθημερινές, με εξαίρεση την Μ. Παρασκευή από 13.00 έως 19:00 και το Μ. Σάββατο 7:00 έως 18.00.