Αίσιο τέλος είχε η υπόθεση της κλοπής των δύο πινάκων (Πικάσο και Μοντριάν) το μακρινό 2012, με τον δράστη να ομολογεί την πράξη του και έτσι, τα έργα τέχνης να επιστρέφουν στη θέση τους: στην Εθνική Πινακοθήκη, στην οποία και θα εκδοθούν κατόπιν σχετικής περιποίησης.

Με αφορμή, λοιπόν, την επίμαχη κλοπή το ygeiamou αποφάνθηκε σε ειδικούς της ασφαλιστικής αγοράς, προκειμένου να ενημερωθεί για τις καλύψεις που προβλέπονται στην ασφάλιση έργων τέχνης. Όπως προκύπτει από συμβόλαιο μεγάλης εταιρίας μέσω αυτού μπορούν να καλυφθούν, τόσο ιδιώτες, όσο και επαγγελματίες, «θωρακίζοντας» τις συλλογές τους, αλλά και λοιπά πολύτιμα αντικείμενα, από κάθε πιθανό κίνδυνο.

Πιο αναλυτικά, στη βασική ασφάλιση προσφέρεται κάλυψη σε αντικείμενα τέχνης για φυσική απώλεια ή ζημιά που θα συμβεί κατά τη διάρκεια ισχύος του ασφαλιστηρίου, ενώ αυτά εκτίθενται (συμπεριλαμβανομένης και της προσωρινής αποθήκευσης) ή και μεταφέρονται. Προαιρετικά, ο ασφαλισμένος δύναται να εμπλουτίσει το συμβόλαιό του με καλύψεις, όπως ο σεισμός και οι τρομοκρατικές ενέργειες.

Στον αντίποδα, δεν καλύπτονται κίνδυνοι που προκλήθηκαν, προέρχονται ή απορρέουν άμεσα ή έμμεσα, ολικά ή μερικά από:
• Φυσιολογική φθορά, παλαιότητα, προοδευτική αλλοίωση, ενυπάρχον ελάττωμα, σκουριά ή οξείδωση σκόρο ή έντομα, παραμόρφωση (στρέβλωση) ή μείωση μεγέθους (συρρίκνωση, μάζεμα).
• Επισκευή, αποκατάσταση, συντήρηση, αναπαλαίωση ή παρόμοια διαδικασία. Ξηρότητα, υγρασία, έκθεση σε φως ή υψηλές θερμοκρασίες, εκτός εάν η προκληθείσα απώλεια είναι άμεση, συνέπεια γεγονότος που δεν εξαιρείται από αυτή την ασφάλιση.
• Κλοπή ή αθέμιτη πράξη που πραγματοποιήθηκε από ή σε συνεργασία με οποιονδήποτε εντολέα, συνέταιρο, διευθυντή ή άλλο στέλεχος ή υπάλληλο του ασφαλισμένου/συμβαλλόμενου.
• Σεισμό, μυστηριώδη εξαφάνιση οποιουδήποτε αντικειμένου.

Δεν καλύπτονται, επίσης, απώλειες ή ζημιές που οφείλονται σε ηλεκτρικό, ηλεκτρονικό, μηχανικό σφάλμα ή βλάβη, ενώ οι εταιρίες δεν ευθύνονται για οποιαδήποτε απώλεια ή ζημιά στα ασφαλισμένα αντικείμενα εάν το μέσο μεταφοράς παραμείνει αφύλακτο από τον ασφαλισμένο/ συμβαλλόμενο, τους υπαλλήλους του ή τους προστιθέντες αυτού.

Όσον αφορά στο κόστος της επίμαχης ασφάλισης, αυτό εξαρτάται από τη συνολική αξία της συλλογής, τον τόπο στέγασής της (εάν, δηλαδή, βρίσκεται εντός της οικίας, σε μουσείο ή σε αίθουσα τέχνης), το είδος της συλλογής, τον αριθμό των αντικειμένων και επιπλέον ορισμένες άλλες παραμέτρους, όπως το υλικό που είναι φτιαγμένα τα αντικείμενα προς ασφάλιση (γυαλί, μάρμαρο, κ.λπ.), την παλαιότητά τους, εάν είναι εύθραυστα κ.λπ., τα μέτρα φύλαξης και προστασίας και τέλος, εάν υπάρχει ιστορικό ζημιών.

Διαβάστε επίσης 

Ασφάλιση Περιουσίας: Η κίνηση – κλειδί για να είναι εφικτή για όλους

Έξι δαπάνες που δεν καλύπτει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο – Ενημερωθείτε

Ασφαλιστική αποζημίωση: Πώς οι κληρονόμοι θα γλυτώσουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις