Για την απόφασή του να εμβολιαστεί, εκπροσωπώντας τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμο, μίλησε στο protothema.gr, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου, Ιερόθεος.

Ο σεβασμιώτατος Ιερόθεος εμβολιάστηκε την Κυριακή το μεσημέρι όντας το πρώτο μέλος της Εκκλησίας, στέλνοντας έτσι το μήνυμα της ανάγκης του εμβολιασμού ενάντια στην πανδημία του κορωνοϊού.

Μία μέρα μετά, δηλώνει ακμαίος και απαντώντας σε σχετική ερώτηση τονίζει στο protothema.gr: «αισθάνομαι καλά, πολύ καλά, άριστα θα έλεγα. Και χθες μετά τον εμβολιασμό και σήμερα που ξύπνησα δεν είχα καμία παρενέργεια. Μόνο την στιγμή του εμβολιασμού αισθάνθηκα ένα τσίμπημα».

Με δεδομένο πάντως πως εντός αλλά και εκτός της Εκκλησίας έχουν εκφραστεί επιφυλάξεις για τον εμβολιασμό ακόμα και για την ύπαρξη του ίδιου του κορωνοϊού, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου απαντά στο protothema.gr για το εάν αντιμετώπισε αντιδράσεις και φυσικά για το πώς αντιμετωπίζονται οι σκεπτικιστές καθώς και όσοι διατείνονται ότι όποιος έχει πίστη στον Θεό δεν κινδυνεύει από ασθένειες.

«Προσωπικά δεν αντιμετώπισα αντιδράσεις. Οι σκέψεις μου ήταν γνωστές. Ήμουν εκπρόσωπος της Εκκλησίας στην πρώτη φάση της πανδημίας, είχα εκφράσεις τις απόψεις μου για το θέμα της πανδημίας και είχα τονίσει πως η Εκκλησία πρέπει να βοηθήσει, γι’ αυτό δεν είχα ιδιαίτερες αντιδράσεις. Βεβαίως μερικοί μου είπαν να μην το κάνω λέγοντας ‘τι παρενέργειες θα προκληθούν’ αλλά τους απαντούσα πως σε όλα τα φάρμακα υπάρχουν παρενέργειες. Και το πιο απλό, ένα παυσίπονο. στις οδηγίες γράφει για παρενέργειες», σημειώνει.

Αναφορικά δε με την σχέση Εκκλησίας και Επιστήμης, ο σεβασμιώτατος Ιερόθεος αναφέρει στο protothema.gr: «Θεωρώ πως βρισκόμαστε σε μία πολύ μεγάλη πανδημία, η οποία όπως λένε οι επιστήμονες παρουσιάζεται μία φορά στα 100 χρόνια και δεν μπορεί να είμαστε σκεπτικιστές πρέπει να ακούμε τους ειδικούς και την επιστήμη. Η θεολογία δεν έρχεται αντίθετη με την επιστήμη. Υπάρχουν σαφέστατα όρια μεταξύ Επιστήμης και Θεολογίας, δεν πρέπει όμως, με αφορμή αυτό το γεγονός, να φτάσουμε στο σημείο που τον Μεσαίωνα υπήρχε σύγκρουση μεταξύ Επιστήμης και Θεολογίας. Βεβαίως στην Δύση που έγινε αυτή η σύγκρουση, υπήρχαν άλλα θεολογικά δεδομένα, τα οποία δεν υπάρχουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Οι πατέρες της Εκκλησίας δέχθηκαν την Επιστήμη. Για παράδειγμα ο Μέγας Βασίλειος σπούδασε την Επιστήμη και την χρησιμοποίησε στην Βασιλειάδα του».

Σημειώνει επίσης αναφερόμενος στην ατομική μας ευθύνη ότι: «Είμαστε υποχρεωμένοι να δούμε το πρόβλημα που υπάρχει σήμερα και να αποκτήσουμε ευθύνη για τον εαυτό μας, γι΄ αυτούς που αγαπάμε την κοινωνία και την Εκκλησία. Να αναπτυχθεί μέσα μας η υπευθυνότητα ότι είμαστε μέλη της κοινωνίας και της Εκκλησίας. Ο Θεός ενεργεί και μέσα από τον άνθρωπο και μέσα από την επιστήμη. Δεν είναι ανεξάρτητος ο Θεός από την Κτήση. Μέσα σε όλη την Κτήση υπάρχουν οι ενέργειες του Θεού».

Τι ήταν η Βασιλειάδα του Μεγάλου Βασιλείου

Ο Μέγας Βασίλειος ήταν Έλληνας, Καππαδόκης χριστιανός επίσκοπος της Καισάρειας στην Καππαδοκία στη Μικρά Ασία. Υπήρξε σημαντικός θεολόγος και Πατέρας της Εκκλησίας.

Έργο ζωής και σημαντικό σταθμό στην πορεία του, αποτέλεσε η ίδρυση και λειτουργία ενός κοινωνικού φιλανθρωπικού συστήματος, του Πτωχοκομείου ή Βασιλειάδας. Εκεί διοχετεύει διοχέτευσε την ποιμαντική του ευαισθησία, καθιστώντας την, πρότυπο κέντρου περίθαλψης και φροντίδας των ασθενέστερων κοινωνικά ατόμων.

Ουσιαστικά η Βασιλειάδα υπήρξε ένας πρότυπος οίκος για τη φροντίδα των ξένων, την ιατρική περίθαλψη των φτωχών άρρωστων και την επαγγελματική κατάρτιση των ανειδίκευτων.

Καθίσταται η μήτρα ομοειδών οργανισμών που δημιουργήθηκαν σε άλλες επισκοπές και στάθηκε η σταθερή υπενθύμιση στους πλουσίους του προνομίου τους να διαθέτουν τον πλούτο τους με έναν αληθινά χριστιανικό τρόπο.