homescreen

Έντερο: Η ευαίσθητη ισορροπία που προφυλάσσει το πεπτικό σύστημα

Έντερο: Η ευαίσθητη ισορροπία που προφυλάσσει το πεπτικό σύστημα


ygeiamou.gr team

Ανακαλύψτε πώς θα κρατήσετε υπό έλεγχο τα ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου και θα περιορίσετε τον πληθυσμό των παθογόνων με στόχο την υγεία του πεπτικού συστήματος

Στον οργανισμό μας διαβιούν τρισεκατομμύρια μικρόβια και για το καλό της υγείας μας πρέπει να επιτρέψουμε στα ωφέλιμα εξ αυτών να συνεχίσουν να μας παρέχουν την φροντίδα τους, αποτρέποντας τον πολλαπλασιασμό των παθογόνων.

Ο οργανισμός μας έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να συμβιώνει με τα μικρόβια, ακόμη και με τα παθογόνα όπως π.χ., ο σταφυλόκοκκος, αρκεί ο πληθυσμός τους να διατηρείται σε ισορροπία.

Ιδιαίτερα εντυπωσιακός και πλούσιος είναι ο «μικρόκοσμος» του εντέρου. Τα μικρόβια του εντέρου διαβιούν στον βλεννογόνο κατά εκατομμύρια και είναι από τα πλέον χρήσιμα του οργανισμού. Ας δούμε λοιπόν τι μπορεί να διαταράξει την μικροβιακή ισορροπία του εντέρου και πώς θα τη διατηρήσουμε σε ισορροπία.

Η μικροβιακή χλωρίδα του εντέρου είναι απαραίτητη για την πέψη των τροφών. Χάρη σε μικροοργανισμούς (π.χ. Lactobacillus, Streptococcus, Bacteroides, Bifidobacterium, Enterococcus) που διαβιούν σε ασφαλείς ποσότητες στο βλεννογόνο του εντέρου επιτυγχάνεται η πέψη των τροφών. Εάν όμως διαταραχθούν οι ισορροπίες τότε μπορεί να  να προκληθούν ενοχλήσεις στο πεπτικό σύστημα (κοιλιακοί πόνοι, κολικοί λόγω διαταραχής της κινητικότητας του εντέρου, διαρροϊκές κενώσεις).

Συνήθεις ύποπτοι για τη διαταραχή της μικροβιακής χλωρίδας του εντέρου είναι η λήψη αντιβιοτικών, η αλόγιστη χρήση καθαρτικών, αλλά και η κακή διατροφή χωρίς φρούτα και λαχανικά.

Για να διατηρήσουμε σε ισορροπία τα ωφέλιμα και τα παθογόνα μικρόβια της εντερικής χλωρίδας συνιστάται η συστηματική κατανάλωση φρούτων και λαχανικών.

Επίσης σε περιπτώσεις λήψης αντιβίωσης καλό είναι να λαμβάνουμε ωφέλιμα βακτήρια όπως τα προβιοτικά που περιέχονται στο γιαούρτι. Με την κατάλληλη διατροφή, η ισορροπία της χλωρίδας του εντέρου αναμένεται να  επανέλθει σε λίγες μέρες.

Μια ακόμη συμβουλή των ειδικών αφορά τον έλεγχο του στρες, παρότι δεν φαίνεται να σχετίζεται άμεσα με την υγεία του εντέρου. Έμμεσα όμως το στρες επηρεάζει την υγεία του εντέρου επειδή μπορεί να μας οδηγεί σε λανθασμένες διατροφικές επιλογές, αλλά και να επιδεινώσει τυχόν πεπτικές ενοχλήσεις.

Διαβάστε ακόμη

Τα σποράκια που ανακουφίζουν τον πονοκέφαλο και ηρεμούν το έντερο

Ο αντιοξειδωτικός θησαυρός που προστατεύει την καρδιά και ωφελεί το έντερο


Best of Network


Απόρρητο Απόρρητο